4. syyskuuta 2014

Don't wander off -But I did


Oon tässä muutaman päivän aikana käynyt yksikseni, tai no on mulla Billy ollut mukana, ihmettelemässä ympäristöä. Sillä paras tapa oppia tuntemaan uusi alue on kävellä ympäriinsä ja yrittää löytää takaisin.

Aloitin "turvallisemmasta" vaihtoehdosta, eli kävelin ympäriinsä kaduilla. Olin kyllä katsonut Google Mapsista valmiiksi reitin, jota pitkin minun piti kävellä, mutta sitten poikkesin siltä.

Tässä melkein vieressä on museo, missä on esillä vanhoja kulkuneuvoja mm. tämä veturi.





















Meille sanottiin, että jos eksyy, niin kannattaa yrittää tähyillä tätä korkeeta tornia, sillä se on ihan lähellä. Mä jopa nään sen mun huoneen ikkunasta.




Vasemmanpuoleinen liikenne hämmentää edelleen vähäsen, varsinkin tietä ylittäessä. Kuvassa näkyy myös se korkea torni, josta jo mainitsin.

No tänään sitten uskallauduin yksin metsään. Olemme Bobin kanssa pari kertaa kävelyttäneet Billyä siellä, mutta nyt menin sitten Billyn kanssa kaksin. Metsät täällä Englannissa ovat huomattavan erilaisia verrattuna Suomeen. Kuten moni tietää, täällä on lehtimetsiä, ei havumetsiä, jotka on mun mielestä vähän pimeempiä kuin lehtimetsät. Mutta sitä minä en tiennyt, että täällä metsät on aidattu ja myös metsien sisällä kulkee aitoja ristiin rastiin. Jossakin aidoissa on portteja, mutta joidenki yli pitää kiivetä. Mutta se ei ole ongelma.

































Jos haluaa mennä metsään, täytyy ensimmäisenä kiivetä tuon pienen metalliaidan yli, sillä portti on auki harvemmin.

Toi valkonen mötikkä tuolla mikä vähän näkyy on vanha jääkaappi...
















Bob kertoi, että alue oli ollut aikoja sitten armeijan käytössä, ja siksi siellä on joissain kohdissa betonilattiaa ja rappusia.















Metsästä löytyy ihan tajuttoman paljon karhunvatukoita, ja ne on niin hyviä x)


Tää portti on onneks auki, sillä se on sen verran korkea, että yli olisi vähän paha kiivetä.


































































Kameran laatu on ehkä vähän huono, mutta paljaalla silmällä tää näkymä on ihan mahtava. Eli tuolla alhaalla näkyy Dover, aallonmurtajat ja meri. Ekalla kertaa kun olin metsässä Bobin ja Archien kanssa, oli todella kirkas sää ja horisontissa näkyi Ranska. Vasemmanpuoleisella kukkulalla näkyy Doverin linna.











Keskiviikkona me käytiin pikaisesti mun ja Simonan koululla, niin silloin nappasin tämän alhaaltapäin otetun kuva Doverin linnasta.


























Karhunvatukoista tulee varmaan mun uusi lempimarja




















Tässä kohtaa mä olin vähän hukassa...














Näitten piikkiaitojen yli ei oo kiva kiivetä.. Pelkään aina että hajotan vaatteeni.


Löysin onneksi pellon ja sitten tiesin, että missä olin.



















Lisää piikkiaitaa...


































Nää käyttää hauskaa nimee noistä valkosista kukista. Ne on nimeltään "Granny popped out of the bed", kai niillä joku tieteellinenkin nimi on mutta kuitenkin. Kun kukan ottaa käteen ja painaa jännästi kukan alaosasta, niin se mistä on pitänyt kiinni, jää käteen mutta muu osa lennähtää pois. Ja jos kukka sattuu olemaan "huono", eikä lennä pois, sanotaan että "Granny is lazy".

Ja sitten takaisin kotiin!